Vol dir que no afectaran gaire a
l'alumnat que ho pot compensar pagant una escola bressol privada o una sisena
hora de classe diària a primària o altres reforços escolars a tots els nivells,
a més dels incentius culturals familiars.
Vol dir que, a més de degradar el treball dels professionals, “només”
afectarà greument a l'alumnat que depèn exclusivament del finançament públic
per superar les seves dificultats personals i socioculturals. I vol dir que:
. Es poden treure mestres de les escoles.
. No substituir durant dues setmanes els que es posin malalts.
. Posar més alumnes a l’aula i tancar les d’acollida i altres reforços.
. No construir les escoles pendents.
. Reduir les beques menjador i anul·lar les ajudes a les AMPAs per a les seves activitats complementàries, etc.
. No substituir durant dues setmanes els que es posin malalts.
. Posar més alumnes a l’aula i tancar les d’acollida i altres reforços.
. No construir les escoles pendents.
. Reduir les beques menjador i anul·lar les ajudes a les AMPAs per a les seves activitats complementàries, etc.
La desigualtat que crea tot
això (la qualitat per a qui pugui pagar-se-la!), sembla que és menys important que
cobrar l'impost de successions a les grans fortunes, que perdonar les trampes
dels defraudadors fiscals i que posar tots els diners que calguin -això sí!-
per rescatar els bancs.
És molt il·lustratiu aquest vídeo de 3 minuts i mig sobre les retallades en educació a... França. I aquí estem molt pitjor!
No hay comentarios:
Publicar un comentario