A Catalunya s’ha parlat molt de l’oposició a la LOMCE per l’atac que
representa a la llengua catalana. Però hi ha molts més aspectes d’aquesta llei
que per mi són tan o més greus.
Els itineraris a 4rt d’ESO impliquen la
segregació dins d’una etapa obligatòria i una falta de recursos per garantir el
tractament de la diversitat. Les proves externes al final de la ESO iguals per
tot l’alumnat sense considerar la seva trajectòria i situació social impliquen oblidar
que igualtat no és el mateix que equitat que és el que per mi hauria de
garantir una llei d’educació.
No menys importants són, el tractament de la Religió (només la Catòlica)
com a assignatura avaluable, el que representa una clara imposició dels sectors
més integristes de l’Església Catòlica, l’anul·lació de l’assignatura
d’Educació per la Ciutadania, l’aposta clara per l’ensenyament privat i la
intenció uniformadora de la nova llei. Per tot això considero que aquesta
representa una tornada enrere als anys foscos del franquisme.
Margarida Prats
Professora d’institut
No hay comentarios:
Publicar un comentario