viernes, 22 de julio de 2011

Centralitat política? (El Punt 22/07, Público)


He sentit els comentaris del portaveu del govern de la Generalitat de Catalunya, Sr. Francesc Homs,  parlant de que tan sols grups polítics amb vocació minoritària s’allunyen de la centralitat del país i de que aquests grups miren “cap a Cuba” i estic sorprès i desenganyat.


Estic sorprès perquè coneixent les propostes de ICV-EuiA que en general parlen de polítiques fiscals redistributives,  de major lluita contra el frau fiscal o de més transperència en los polítiques públiques, em costa identificar-les amb les consignes castristes i més aviat em semblen un intent de recuperar el discurs de sempre de defensa del estat del benestar de l’esquerra social demòcrata. Altre cosa es que això sembli una actitud radical per el neoliberalisme dels que ens governen.

I estic desenganyat perquè aquesta centralitat de les demés forces polítiques pot ser majoritària al parlament, però no ho es al carrer, es la política dels pactes entre els partits d’esquena a la voluntat majoritària de la gent, de fer el contrari del que s’ha promès en campanya electoral, la “política de filigrana” de la que parla en Joaquim Nadal, una centralitat que reforça l’idea de que tots (o quasi tots) els polítics són iguals.

Jaume Rovira
Barcelona

No hay comentarios:

Publicar un comentario